Beschrijving
Ik ben kindertherapeut, reflexintegratie behandelaar, coach en schoolbegeleider. Daarnaast ben ik trainer voor de Sensikids coachopleiding, waar ik mensen opleid om te kunnen werken met hoogsensitieve kinderen. Ik heb zo'n 20 jaar gewerkt in het (speciaal) onderwijs.
Mijn doel is om kinderen, (jong) volwassenen en leerkrachten weer in hun kracht te zetten.
Door de ander bewust te maken van hun kwaliteiten en mee te denken over oplossingen voor de ontstane uitdagingen wil ik hen een stap verder helpen.
Ik ben betrokken, empatisch, intuïtief, flexibel en coöperatief. Ik ga een ander niet vertellen hoe het moet, maar ga graag met elkaar op zoek naar een middel of oplossing passend bij deze persoon/personen in de situatie.
Middels reflexintegratie en/of kindertherapie. Reflexintegratie is een psychomotorische begeleiding, waarbij vooral met het lijf gewerkt wordt
Een coachingstraject kan gericht zijn op leerkrachten met een specifieke hulpvraag, ik werk dan mbv observaties en gesprekken.
Een andere mogelijkheid is een coachingstraject voor (jong) volwassenen die begeleiding willen ivm hun welbevinden, toekomstperspectief, emotionele problemen. Voor mensen die willen leren om beter om te kunnen gaan met hun hoogsensitiviteit of met stress.
De body-mind connectie staat dan altijd centraal; uit het hoofd, weer in contact met het eigen lichaam
Individuele begeleiding waarbij ik gebruik maak van verschillende boeken en programma's, waaronder Ik leer anders en de boeken van Tineke Verdoes
Ik begeleid kinderen bij mij in de praktijk of op scholen, mijn werkwijze stem ik af op de hulpvraag van het kind en ouders en eventueel school.
Ik werk als Integratief kindertherapeut en reflexintegratie behandelaar. Ik werk zoveel mogelijk oplossingsgericht waarbij de hulpvraag van het kind centraal staat. Bij Integratieve kindertherapie maak ik gebruik van gespreksvormen, spel en creatieve interventies. Bij reflexintegratie werk ik voornamelijk met fysieke oefeningen; 'Bewegen is leren en leren is bewegen'
Ik werk als Integratief kindertherapeut en reflexintegratie behandelaar. Ik werk zoveel mogelijk oplossingsgericht waarbij de hulpvraag van het kind centraal staat. Bij Integratieve kindertherapie maak ik gebruik van gespreksvormen, spel en creatieve interventies. Bij reflexintegratie werk ik voornamelijk met fysieke oefeningen; 'Bewegen is leren en leren is bewegen'
Het is een fysieke weerbaarheidstraining. De training bestaat uit 8 bijeenkomsten van een uur, een groep bestaat ut maximaal 8 kinderen. Rots en Water kan ook ingezet worden voor een hele klas, in zo'n geval werk ik met een co-trainer
M.b.v. Brainblocks kan ik kinderen uitleg geven over hun Autisme spectrum stoornis (ASS)
Ook is het mogelijk om m.b.v. Brainblocks leerkrachten, ouders of andere betrokkenen uitleg te geven over ASS