Ik begeleid mensen met leer- en gedragsstoornissen, reguliere leerproblemen en thuiszitters. Ik maak gebruik van de Davis®-methode en een door mijzelf ontwikkelde aanpak WAT?-leren. Ik start met een intake met de ouders/verzorgers waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Dan ga ik in gesprek met het kind om erachter te komen wat er speelt. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde.
Beelddenkers denken 8 tot 16 keer sneller dan woorddenkers. Dat heeft voordelen; kijk naar voorbeelden als Leonardo da Vinci, Einstein, Walt Disney, allemaal beelddenkers. Dat het ook nadelen heeft is duidelijk: ons onderwijs is nog steeds niet ingesteld op deze manier van denken, waardoor de schooltijd echt een crime kan zijn. Ik werk al 13 jaar met de Davis®-methode en een door mijzelf ontwikkelde aanpak om beelddenkers te begeleiden. Het kind staat voorop, hij gaat zich leren concentreren, leren wat zijn kwaliteiten en leerstijl zijn en hoe hij die in kan zetten om betere resultaten te krijgen op school, meer zelfvertrouwen te krijgen en makkelijker met anderen om kan gaan. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde. Sleutelwoorden in mijn begeleiding zijn luisteren, plezier, spel, groeien, creativiteit, leren leren, het kind geeft aan wat het wil leren, motivatie, zelf ontdekken én resultaat.
Ik begeleid mensen met leer- en gedragsstoornissen, zoals dyslexie, dyscalculie, AD(H)D. Ik start met een intake met de ouders/verzorgers waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Ook het bestuderen van de (leer)-geschiedenis is onderdeel van de intake. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde. Met het kind neem ik allereerst een symptomenprofiel af: een interview waarin het kind zichzelf in kaart brengt en zijn doelen voor de begeleiding aangeeft. Daarna volgen de stappen focustechnieken, leerstijl ontdekken en (begrijpend-)leestechnieken. Dit traject duurt 30 uur. Daarna kan nog gekozen worden voor extra begeleiding, die ik vanuit mijn achtergrond als remedial teacher kan geven. De begeleiding is individueel.
Ik begeleid mensen met leer- en gedragsstoornissen, reguliere leerproblemen en thuiszitters. Ik maak gebruik van de Davis®-methode en een door mijzelf ontwikkelde aanpak WAT?-leren. Ik start met een intake met de ouders/verzorgers waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Dan ga ik in gesprek met het kind om erachter te komen wat er speelt. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde.
Ik begeleid mensen met ADD en ADHD vanuit de Davis Methode. Dit is een integrale methode: het gaat over leren leren en leren leven. Onderdelen die in de training behandeld kunnen worden:
*focussen: manieren vinden om rustig te worden en je te richten op je taak;
*leren leren op school: dat kan elk vak zijn waar jij beter in wilt worden;
*begrijpen hoe jij (met je AD(H)D) in elkaar zit;
*beter omgaan met jezelf;
*beter omgaan met anderen.
Ik start de begeleiding met een intake met de ouders/verzorgers, waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Ook het bestuderen van de (leer)-geschiedenis is onderdeel van de intake. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde. Met het kind neem ik allereerst een interview af, waarin het kind zichzelf in kaart brengt en zijn doelen voor de begeleiding aangeeft. De training duurt minimaal 30 uur. Daarna kan nog gekozen worden voor extra begeleiding. De begeleiding is individueel.
Als hoogbegaafde heb je een iets andere gesteldheid dan de meeste kinderen om je heen.
Je denkt anders en leert anders. Je hebt bepaalde vakken waar je heel goed in bent en waarbij je je verveelt in de klas. Ook zijn er dingen die je lastiger vindt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat jij het lastig vindt om te communiceren met anderen. Of dat je één schoolvak maar niet kan begrijpen.
Wij gaan samen op zoek naar jouw sterke en zwakke kanten en jij vindt oplossingen zodat je vrij en blij jezelf kunt zijn en je kunt ontwikkelen.
Ik begeleid mensen met ADD en ADHD vanuit de Davis Methode. Dit is een integrale methode: het gaat over leren leren en leren leven. Onderdelen die in de training behandeld kunnen worden:
*focussen: manieren vinden om rustig te worden en je te richten op je taak;
*leren leren op school: dat kan elk vak zijn waar jij beter in wilt worden;
*begrijpen hoe jij (met je AD(H)D) in elkaar zit;
*beter omgaan met jezelf;
*beter omgaan met anderen.
Ik start de begeleiding met een intake met de ouders/verzorgers, waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Ook het bestuderen van de (leer)-geschiedenis is onderdeel van de intake. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde. Met het kind neem ik allereerst een interview af, waarin het kind zichzelf in kaart brengt en zijn doelen voor de begeleiding aangeeft. De training duurt minimaal 30 uur. Daarna kan nog gekozen worden voor extra begeleiding. De begeleiding is individueel.
Ik begeleid kinderen met dyscalculie vanuit de Davis methode en mijn jarenlange ervaring met het werken met kinderen op de basisschool en mijn eigen praktijk De Leerwegbegeleiding.
We werken allereerst aan focus en een rustige houding. Want hoeveel stress krijg je wel van het telkens moeten werken aan iets dat je heel moeilijk vindt?!
Dan werken we aan het aanleggen van de basisbegrippen als verandering, volgorde, orde/wanorde. Deze concepten werken niet alleen voor het rekenen, maar zijn ook van toepassing in het begrijpen van het dagelijks leven.
Dan doen wij 12 rekenopgaven die het inzicht bieden in alle bewerkingen (optellen/aftrekken, vermenigvuldigen/delen).
Daarnaast worden onderwerpen als tijd, planning, overzicht in leren aangeleerd.
Een Davis dyscalculietraining helpt het kind meer zelfvertrouwen te krijgen en zijn gedrag en prestaties op school te verbeteren. Het kan zelfs zo zijn dat het rekenen leuk gaat vinden!
Ik begeleid mensen met leer- en gedragsstoornissen, zoals dyslexie, dyscalculie, AD(H)D. Ik start met een intake met de ouders/verzorgers waarin de hulpvraag duidelijk wordt. Ook het bestuderen van de (leer)-geschiedenis is onderdeel van de intake. Mijn begeleiding richt zich op leren en groeien, zowel qua zelfbeeld, op school als in contact met anderen. Ook het leren organiseren en plannen komen aan de orde. Met het kind neem ik allereerst een symptomenprofiel af: een interview waarin het kind zichzelf in kaart brengt en zijn doelen voor de begeleiding aangeeft. Daarna volgen de stappen focustechnieken, leerstijl ontdekken en (begrijpend-)leestechnieken. Dit traject duurt 30 uur. Daarna kan nog gekozen worden voor extra begeleiding, die ik vanuit mijn achtergrond als remedial teacher kan geven. De begeleiding is individueel.