Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

Main navigation

  • Koel & Co
  • Koel jeugdzorg
  • Zoeken
  • Beschikbare zorgaanbieders
  • Alle zorgaanbieders

Hoofdnavigatie

  • Koel & Co
  • Koel jeugdzorg
  • Zoeken
  • Beschikbare zorgaanbieders
  • Alle zorgaanbieders

Jouw keuze (0/2)

Na het bekijken van de profielen mag je 2 zorgprofessionals selecteren om een matchingsgesprek mee te voeren.
Er zijn nu nog geen zorgprofessionals geselecteerd.
Maak je keuze.

Judith de Haan

Profile picture for user judithdehaan

Voornaam
Judith
Achternaam
de Haan

Dienst(en)
Brain Blocks
Begeleiding i.g.v. autisme
Begeleiding voor Beelddenkers
Begeleiding bij ADHD
Begeleiden op school
Coaching
Autisme programma
ADHD-programma
Dyslexie programma
Dyscalculie programma
Stepping stones programma
Opvoedondersteuning
Gezinsbegeleiding LVB
Gezinsbegeleiding
Individuele begeleiding LVB
Individuele begeleiding
Jongerenbegeleiding (individueel)
Psychoeducatie
Gedragstraining
Regio
Kop van Noord Holland
Alkmaar
Zaanstad Waterland
Bekijk zorgprofessional Bekijk Bekijk
Profile picture for user judithdehaan
Beschrijving

Gaat het je aan het hart dat je kind het plezier in school verliest?
Worstelt je kind enorm met lezen of rekenen?
Heeft je kind moeite om zijn aandacht bij taken te houden?
Heeft je kind problemen met plannen en organiseren van zijn huiswerk? 
Levert school alleen maar strijd en frustratie op? 
Zie je het zelfvertrouwen van je kind afnemen? 
Wil je kind helemaal niet meer naar school?
Heb je het gevoel dat er veel meer in je kind zit, maar dat het er niet uitkomt?

Wil je als ouder je kind graag helpen maar het lukt niet of accepteert je kind jouw hulp als ouder niet? Dan is het tijd voor verandering. 
Anders Leren heeft een andere kijk op leerproblemen.

Op school wordt er vaak één manier van leren aangeboden voor alle kinderen. Maar elk kind is uniek en heeft zijn eigen voorkeursmanier van leren. Veel kinderen met een andere leerstijl vallen hierdoor tussen wal en schip. Jouw kind ook? Meestal is er ook sprake van een diagnose als dyslexie, AD(H)D of autisme. Met behulp van de Davis® methode leert je kind hoe het waarneemt, denkt en leert. Door de succeservaringen die je kind opdoet tijdens een Davis® Counseling krijgt je kind weer zelfvertrouwen en controle over zijn eigen leven en leren.

Er zijn aparte programma's voor dyslexie, dyscalculie en meer uitgebreide programma's voor AD(H)D en autisme. Kinderen met ADHD en autisme ontwikkelen zich vaak anders of langzamer waardoor ze bepaalde levenslessen/concepten missen of niet helemaal goed hebben opgepikt. Deze concepten zijn heel belangrijk om goed te kunnen meedoen op school en in de maatschappij. Het gaat om begrippen als verandering, oorzaak/gevolg, volgorde, tijd, orde en wanorde. Deze concepten worden tijdens het programma opnieuw doorlopen.

Zelf heb ik als moeder van een zoon met lees- en concentratieproblemen een lange weg met mijn kind afgelegd voordat Davis Counseling op ons pad kwam. Maar wat ben ik blij dat het is gebeurd. Het heeft onze zoon zijn hele beeld van zijn mogelijkheden en toekomstbeeld veranderd. Hij zag en voelde als jongen van 8 jaar oud alleen nog maar zijn beperkingen en tekortkomingen en verloor zijn zelfvertrouwen en het plezier in school. Ik heb ooit gedacht dat hij analfabeet zou blijven. En zie hem nu! Diploma VMBO-KB en MBO hout- en meubileringscollege (niveau 4) op zak. Met veel plezier zijn MBO opleiding gedaan en zijn rijbewijs gehaald. Inmiddels heeft hij een baan en woont hij op zichzelf. Ik kan het iedere ouder dan ook van harte aanraden. Ik gun het ieder kind om zijn manier van leren te ontdekken en zijn talenten te kunnen ontwikkelen.

Vanaf 2010 werk ik in mijn praktijk Anders Leren met energieke, creatieve, fantasierijke, nieuwsgierige jongens en meisjes die op school ‘niet uit de verf’ komen.

Anders Leren, de manier van leren die bij jouw kind past!

Iedereen is een genie, maar als je een vis beoordeelt op zijn vaardigheid om in een boom te klimmen, zal hij zijn hele leven geloven dat hij stom is.  
 ~   Einstein


Beschikbaarheid
Beschikbaar

Voornaam
Judith
is beschikbaar op de volgende dagen

maandag
dinsdag
woensdag
donderdag

Voornaam
Judith
spreekt de volgende talen anders dan Nederlands

Engels

Voornaam
Judith
heeft de volgende registraties
SKJ

Voornaam
Judith
biedt de volgende
Dienst(en)
Brain Blocks
Begeleiding i.g.v. autisme
Begeleiding voor Beelddenkers
Begeleiding bij ADHD
Begeleiden op school
Coaching
Autisme programma
ADHD-programma
Dyslexie programma
Dyscalculie programma
Stepping stones programma
Opvoedondersteuning
Gezinsbegeleiding LVB
Gezinsbegeleiding
Individuele begeleiding LVB
Individuele begeleiding
Jongerenbegeleiding (individueel)
Psychoeducatie
Gedragstraining

In de volgende
Regio
Kop van Noord Holland
Alkmaar
Zaanstad Waterland

website
https://www.anderslerenleren.nl

Ik coach kinderen op het gebied van leer- en aandachtsproblemen. Hierbij maak ik gebruik van diverse spelmaterialen en methodes: o.a. met het coacheespel, Ik leer leren methode van Tea Adema, jongens in hun kracht van Gebrand Martini, Gedachtekracht Nicole Hage,  Kid's Skills Ben Furman. Er wordt oplossingsgericht gekeken en gewerkt vanuit de al aanwezige talenten en voorkeursmanier voor leren van het kind. Leren door zelf te ervaren en te doen met gebruik van meerdere zintuigen.

Als KOMOP coach bied ik hulp bij pestproblematiek met behulp van de methode Pesten Buiten Westen van Jeannette Bakker.

Ik coach kinderen op het gebied van leer- en aandachtsproblemen. Hierbij maak ik gebruik van diverse spelmaterialen en methodes: o.a. Ik leer leren methode van Tea Adema, jongens in hun kracht van Gebrand Martini, Gedachtekracht Nicole Hage, Kid's Skills Ben Furman. Er wordt oplossingsgericht gekeken en gewerkt vanuit de al aanwezige talenten en voorkeursmanier voor een visuele leerstijl van het kind.Leren door zelf te ervaren en te doen met gebruik van meerdere zintuigen.

Het dyslexie programma bestaat uit:

Het aanleren en ervaring opdoen met de Davis-gereedschappen voor oriënteren/focussen, ontspannen en reguleren van je energieniveau.
Het oplossen van triggers met letters, woorden en interpunctietekens die zorgen voor verwarring/fouten bij het lezen.
Het aanleren van Davis-leestechnieken om verwarring tijdens het lezen te voorkomen te leren lezen met begrip.
Het toepassen van de nieuwe kennis op lezen en eventueel spelling en andere leervakken.

Davis® Symbool Mastery
Bij Davis® Symbool Mastery worden letters gekleid en eigen gemaakt (vorm, klank, beeld/betekenis).

Davis® Woord Mastery
Bij Woord Mastery wordt de betekenis van triggerwoorden in klei uitgebeeld. Daarna worden de drie kenmerken van het woord (vorm, klank, beeld/betekenis) eigen gemaakt.

Het Dyscalculieprogramma bestaat uit:

Het aanleren en ervaring opdoen met de Davis-gereedschappen voor oriënteren/focussen, ontspannen en reguleren van je energieniveau.
Het checken en kleien van alle basisconcepten om te kijken welke er missen of verwarring opleveren.
Het checken en kleien van triggerwoorden bij rekenen
Het verbinden van de concepten door ze persoonlijk te ervaren met behulp van verschillende oefeningen.
Het toepassen van de kennis op de rekenprincipes.

Davis® Symbool Mastery
Bij Davis® Symbool Mastery worden cijfers en symbolen gekleid en eigen gemaakt (vorm, klank, beeld/betekenis).

Davis® Woord Mastery
Bij Woord Mastery wordt de betekenis van triggerwoorden bij rekenen in klei uitgebeeld. Daarna worden de drie kenmerken van het woord (vorm, klank, beeld/betekenis) eigen gemaakt.

Ik bied individuele begeleiding aan kinderen met leer- of gedragsproblemen die te maken hebben met aandacht- en concentratieproblemen en een andere leerstijl. Kinderen die een diagnose hebben of meerdere symptomen van dyslexie, dyscalculie, AD(H)D, Autisme begeleidt ik bij hun leren en gedrag, zodat ze grip en controle (terug) krijgen op hun leren en situaties in hun dagelijkse legen.

Individuele begeleiding voor kinderen die op school 'niet uit de verf komen' met leer- of gedragsproblemen. Met behulp van de Davismethode leert een kind op een manier die bij hem of haar past. Er zijn aparte programma's voor dyslexie, dyscalculie, ADHD en autisme. Het kind krijgt inzicht in zijn of haar manier van leren (leerstijl). Het kind krijgt gereedschappen om op een ontspannen manier zijn aandacht te richten en te leren en krijgt daarmee controle over zijn eigen leerproces. Deze kinderen zijn vaak sterk visueel ingesteld (beelddenker) en leren door zelf te ervaren en door het inzetten van meerdere zintuigen. Hun sterke kant is tevens hun valkuil en daarin schuilt ook de oplossing van het voorkomen van (verergering van) leerproblemen.

Ik geef individuele begeleiding in mijn praktijk, of op school of indien noodzakelijk thuis met behulp van het Davis® ADHD programma.

Het  Davis® AD(H)D programma bestaat uit:

Het aanleren en ervaring opdoen met de Davis-gereedschappen voor oriënteren/focussen, ontspannen en reguleren van je energieniveau.
Het checken en kleien van alle basisconcepten om te kijken welke er missen of verwarring opleveren.
Het verbinden van de concepten door ze persoonlijk te ervaren met behulp van verschillende oefeningen.
Het toepassen van de kennis op situaties die problemen op leveren door oorzaak-gevolg situaties opnieuw te kleien.

De Davis® Autisme Benadering is een driedelig programma en bestaat uit:

Individuatie
Met behulp van focustechnieken krijgt een kind een accurate perceptie van zijn zintuigen. 
Samen met het maken van kleimodellen bouwt dit een sterker ik-bewustzijn op.

Identiteitsontwikkeling
Met een sterker ik-bewustzijn en accurate perceptie, wordt een beter begrip van de wereld ontwikkeld. Levensconcepten worden in klei geboetseerd en onderzocht in de echte wereld. Dit wordt op bestaande identiteit begrip opgebouwd, en versterkt het.

Sociale integratie
Hierna is er voldoende basis waarop gebouwd kan worden: 
Begrip voor het hebben van relaties met anderen.
Sleutelconcepten die de basis voor alle menselijke relaties zijn, zijn in klei geboetseerd.
Nu kan erop voortgebouwd worden, afhankelijk van de behoefte of wensen van de persoon.

De Davis® Autisme Benadering laat kinderen met autisme vollediger aan het leven deelnemen.

Voor jongere kinderen is er een apart programma, het Davis® Stepping Stones programma. Dit programma is geschikt voor kinderen/jongeren met autistisme die nog niet kunnen deelnemen aan het volledige programma van de Davis® door de leeftijd of het vermogen.

- kinderen met autisme jonger dan 8 jaar

- kinderen met autisme met een zeer beperkt spraakvermogen

Verdere informatie staat bij het Stepping Stones Programma

Het  Davis® AD(H)D programma bestaat uit:

Het aanleren en ervaring opdoen met de Davis-gereedschappen voor oriënteren/focussen, ontspannen en reguleren van je energieniveau.
Het checken en kleien van alle basisconcepten om te kijken welke er missen of verwarring opleveren.
Het verbinden van de concepten door ze persoonlijk te ervaren met behulp van verschillende oefeningen.
Het toepassen van de kennis op situaties die problemen op leveren door oorzaak-gevolg situaties opnieuw te kleien.

De Davis® Autisme Benadering is een driedelig programma en bestaat uit:

Individuatie
Met behulp van focustechnieken krijgt een kind een accurate perceptie van zijn zintuigen. 
Samen met het maken van kleimodellen bouwt dit een sterker ik-bewustzijn op.

Identiteitsontwikkeling
Met een sterker ik-bewustzijn en accurate perceptie, wordt een beter begrip van de wereld ontwikkeld. Levensconcepten worden in klei geboetseerd en onderzocht in de echte wereld. Dit wordt op bestaande identiteit begrip opgebouwd, en versterkt het.

Sociale integratie
Hierna is er voldoende basis waarop gebouwd kan worden: 
Begrip voor het hebben van relaties met anderen.
Sleutelconcepten die de basis voor alle menselijke relaties zijn, zijn in klei geboetseerd.
Nu kan erop voortgebouwd worden, afhankelijk van de behoefte of wensen van de persoon.

De Davis® Autisme Benadering laat kinderen met autisme vollediger aan het leven deelnemen.

Het Davis® Stepping Stones programma is geschikt voor kinderen/jongeren met autistisme die nog niet kunnen deelnemen aan het volledige programma van de Davis® door de leeftijd of het vermogen.

- kinderen met autisme jonger dan 8 jaar

- kinderen met autisme met een zeer beperkt spraakvermogen

Ik geef individuele begeleiding aan kinderen met dyscalculie of meerdere symptomen van rekenproblematiek. Met behulp van de Davis® methode - rekenprogramma geef ik kinderen weer beeld/betekenis bij het abstracte rekenen en werken we aan een goede fundering van het rekenen. Ze krijgen op een beeldende manier inzicht in rekenbegrippen en ze leren dit door zelf te ervaren en meerdere zintuigen in te zetten. Ze krijgen weer vertrouwen door dat ze inzicht krijgen in waar ze mee bezig zijn, hoe het er in de werkelijkheid uit zit en hoe ze het moeten toepasen. Ze leren rekenen op een manier dat het wel lukt.

Ik bied individuele begeleiding, maatwerk, aan kinderen met dyslexie of meerdere dyslectische symptomen. Dit doe ik met behulp van de Davis® methode waarbij een kind gereedschappen waardoor het op een ontspannen manier kan leren. Dit betreffen leestechnieken maar ook handvatten voor spelling en andere vakken. Het kind krijgt inzicht in zijn of haar voorkeurseerstijl. Deze kinderen zijn vaak sterk visueel ingesteld. Ze leren hun sterke kant inzetten en ook wat hierbij de valkuillen zijn, zodat ze weten hoe ze die kunnen voorkomen of  oplossen. Ze leren hoe ze wel kunnen leren lezen of iets anders kunnen leren, op een manier die bij hun past. Ze leren kijken naar hun mogelijkheden en niet te gaan van terkortkomingen.

Het Davis® Stepping Stones is bedoeld voor kinderen onder de 8 jaar die symtompen hebben van ASS of al een diagnose hebben. Het is een kindvriendelijke manier waarbij met behulp van klei de belangrijkste levenslessen worden ondekt: ik, verandering, oorzaak en gevolg, volgorde, tijd, orde en wanorde. Daarnaast wordt er gewerkt aan het versterken van de oriëntatie/focus.

Met behulp van Brain Blocks kan ik psyco-educatie geven aan ouders en hun kind over Autisme en ADHD.

Ik bied individuele begeleiding aan ouders die worstelen met kinderen ADHD problematiek of autisme. 

Ik bied individuele begeleiding op het gebied van leer- en gedragsproblemen met behulp van de Davis® methode.

Coaching voor jongeren met school gerelateerde leer- of gedragsproblematiek.

Ik geef psycho-educatie op het gebied van ADHD en Autisme. O.a. met behulp van materiaal van Geef me de vijf en Brain Blocks.

Uitgebreide informatie vindt u onder het kopje Davis ADHD en Autisme programma.