Als therapeut heb ik nadrukkelijk ervaring opgebouwd in de individuele begeleiding van kinderen met stressgerelateerde klachten, stagnatie in de cognitieve ontwikkeling, rouwverwerkingsproblemen en trauma begeleiding. Samenwerking in de vorm van overleg en doorverwijzing voor diagnose vindt hierbij plaats.
Mijn focus ligt op het stabiliseren, uitbouwen en versterken van het gezonde deel in elk kind. Ik werk ego-versterkend, steungevend met inzichtgevende momenten waar mogelijk.
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een volgende en uitnodigende benadering. Ik bied een plek en schep een sfeer waar kinderen en hun unieke verhaal gehoord en gezien worden. Daarnaast help ik de kinderen grip te krijgen op hun sterk veranderde leven. Ik probeer de kinderen bewust te maken van hun gedrag, de reacties die dit oproept en de eigen keus en invloed die zij hebben binnen de beperkingen van hun situatie. Zo kunnen zij weer baas worden over hun eigen leven.
Met de collegiale gesprekken en rapportage die ik schrijf geef ik leerkrachten een andere kijk op het kind. Samen zoeken we naar een aanpak die het kind ten goede komt.
Mijn aanpak & persoonlijkheid kenmerkt zich als creatief, enthousiast, sterk observerend, warm en betrokken maar met voldoende distantie om helder te handelen.
Als therapeut heb ik nadrukkelijk ervaring opgebouwd in de individuele begeleiding van kinderen met stressgerelateerde klachten, stagnatie in de cognitieve ontwikkeling, rouwverwerkingsproblemen en trauma begeleiding. Samenwerking in de vorm van overleg en doorverwijzing voor diagnose vindt hierbij plaats.
Mijn focus ligt op het stabiliseren, uitbouwen en versterken van het gezonde deel in elk kind. Ik werk ego-versterkend, steungevend met inzichtgevende momenten waar mogelijk.
Mijn werkwijze kenmerkt zich door een volgende en uitnodigende benadering. Ik bied een plek en schep een sfeer waar kinderen en hun unieke verhaal gehoord en gezien worden. Daarnaast help ik de kinderen grip te krijgen op hun sterk veranderde leven. Ik probeer de kinderen bewust te maken van hun gedrag, de reacties die dit oproept en de eigen keus en invloed die zij hebben binnen de beperkingen van hun situatie. Zo kunnen zij weer baas worden over hun eigen leven.
Met de collegiale gesprekken en rapportage die ik schrijf geef ik leerkrachten een andere kijk op het kind. Samen zoeken we naar een aanpak die het kind ten goede komt.
Mijn aanpak & persoonlijkheid kenmerkt zich als creatief, enthousiast, sterk observerend, warm en betrokken maar met voldoende distantie om helder te handelen.